Tüketici Dernekleri Federasyonundan “sahte banka sitesi” uyarısı

yazar:

kategori:

Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF) Genel Başkanı Aziz Koçal, sahte banka internet siteleri nedeniyle ortaya çıkan mağduriyetler için vatandaşları uyardı.

Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF) Genel Başkanı Aziz Koçal, sosyal medya platformlarında banka müşterilerini hedef alan sahte reklamlar olduğunu söyledi.

{ilgili-haber-402002}

Tüketicilerden herhangi bir mağduriyet yaşamamaları adına, bu paylaşımlara itibar etmemeleri ve gerekli dikkati göstermelerini isteyen Koçal, "Tüketiciler bilmelidir ki bankalar hiçbir şekilde, sosyal medya üzerinden ya da SMS ile sizden bir bilgi talep etmez. Ayrıca sizin işlem yapmak üzere bir talebiniz var ise direkt sistemde kayıtlı telefonlarınızla size ulaşır. Hiçbir banka tüketiciye belli isimler adı altında para iadesi için ya da ucuz kredi için sosyal medyada duyuru yayınlamaz" diye konuştu.

"SMS ya da e-mail adreslerine gelen linkleri tıklamadan silsinler"

Bankaların bu tür duyuruları kendi internet sitelerinde yayınladıklarını aktaran Koçal, tüketicilerden sosyal medya ya da SMS”le gelen linkleri tıklamadan önce bankalarından bilginin doğruluğunu teyit etmelerini istedi.

Koçal, "Müşteriler SMS”le ya da e-mail adreslerine gelen linkleri tıklamadan silsinler. Uyarılara rağmen ola ki bu tür işlem yaparlar ise anında bankayı arayarak bilgilendirsinler. Size bir telefon gelerek bazı bilgiler isteniyor ise telefonu kapatın, bankanızı arayıp doğruluğundan emin olun" dedi.

"Hat ve cihaz alınırken dikkat edilmeli"

Tüketicilerin kimlik fotokopileri kullanılarak sim kart kopyalama işlemi de yapılabildiği uyarısında bulunan Koçal, bu yöntemle bankadan gelen şifrelerin de dolandırıcıların eline geçtiğini söyledi. Koçal, "Vatandaşlarımız kimlik fotokopileri vermeleri gereken yere mutlaka fotokopinin resminin üzerine gelecek şekilde kendi yazıları ile ne için verildi ise o yazılmalı, özellikle hat ve cihaz alırken çok dikkat edilmeli, art niyetli kişiler tarafından bu fotokopiler kullanılabilmektedir" ifadelerini kullandı.

"Tüketici kendi güvenliğini kendi oluşturmalı"

Koçal, tüketicinin bu yolla dolandırıldığını fark ettiğinde bankasını arayarak şüpheli işlem kapsamında bloke koydurması gerektiğine işaret ederek, "Daha sonra savcılığa suç duyurusunda bulunarak tüketici mahkemesinde dava açılmalıdır ama esas olan tüketici kendi güvenliğini kendi oluşturmalı, bu tür linklere itibar etmemeli" diye konuştu.

Bankaların sorumluluğunun artırılmasının gerektiğini vurgulayan Koçal, sözlerini şöyle tamamladı:

"Bu tür sahte linkler derhal kapatılmalı ve linkleri oluşturan kişiler hakkında yasal işlemler başlatılmalıdır. Bu tür dolandırıcılıklar ile ilgili cezai müeyyideler artırılmalı. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunca (BDDK), bankalar ve devlet iş birliği ile görsel medya ve televizyonlarda tüketicileri uyaran spotlar mutlaka yayınlanmalıdır. Tüketiciler bilinçlenmeli, bu hususta BDDK, bankaların ve güvenlik güçlerinin alacağı önlemler artırılmalı."