İlk olarak Denizbank’ın başlattığı Fastpay mobil ödeme sistemine  yeni rakip geldi.İngbank’ın ParaMara’sı da piyasada pazar kapmaya çalışıyor. 
Bankacılık sektörü yeni ürünler peşinde koşuyor. İlk olarak 3 yıl önce piyasaya sokulan Denizbank’ın FastPay mobil ödeme sistemine  rakip olan ParaMara beklediğini bulamadı. Ancak İngbank mobil uygulama ile ilgili önümüzdeki günlerce cazip kampanya ile rekabeti kızıştırmayı palanlıyor.
Türkiye’de internet bankacılığı hızla artıyor. Neredeyse her 5 banka kullmanıcısından birisi internet şubesinin aktif kullanıcısı. Bankalar bu alandaki başarıyı farklı boyuta taşımak için  gözlerini bu defa mobil uygulamalara çevirdiler.
Mobil bankacılıkta rekabet ciddi boyutta devam ediyor. Ancak yeni fikirlerle piyasadan pay kapmaya çalışan Denizbank yurtdışında çok yaygın kullanılan bir uygulamayı devreye sokmuştu. Adına FASTPAY verdiği mobil sistemin en büyük özelliği o bankanın müşterisi olmasanız bile işlem yapma fırsatı veriyor olması. Cebten cebe para transferini kolayca yapabilen bu sistem aynı zamanda bir nevi kredi kartı gibi ödemelerde de kullanılıyor. 
Özellikle Amerika’da bu tür ödeme sistemlerinin her geçen gün arttığını gören banka, FastPay adını verdiği uygulamayı cazip kılmak için zaman zaman ilgniç kampanyalarla destekliyor.
İNGBANK’DA GİRDİ
Denizbank’ın mobil uygulamasına rakip olarak İngbank’tan PARAMARA geldi. Denizbank’ın Fastpay’ine büyük ölçüde benzeyen uygulama şu ana kadar İngbank müşterileri tarafından pek de fazla benimsenmedi ama uygulamanın kolaylığı büyük bir potansiyel yaratıyor.
DENİZBANK LİDER
DenizbankFastpay uygulamasında pazarın lideri durumunda. Sadece Andorid Market’ten yaklaşık 900 bin kişi, Apple Store’den ise 1 milyon kişi Fastpay’yi indirerek cep telefonlarına yüklediler.İngbank’ın Paramara’sı ise henüz beklenen talebi görmedi. Bu uygulamayı andorid marketten yükleyenlerin sayısı mart ayı itibariyle 100 bin kişiye yaklaştı. Apple Store’de ise bu sayının biraz daha fazla olduğu belirtiliyor.
GELECEK BURADA
Bankacılık uzmanları, sektörde bu tür uygulamaların büyük talep göreceğine inandıklarını belirtiyorlar. Özellikle genç nesilin hedef müşteri kitlesi olarak görülerek bu tür cep uygulamalarıyla kapılması hedefleniyor. Her iki bankanın da önümüzdeki günlerde büyük cazip kampanyalarla rekabeti kızıştıracakları da öne sürülüyor.