• Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Gizlilik politikası
  • Çerez Politikası
Sonuç yok
Tüm sonuçları Göster
ParaMedya
  • Bankacılık
  • Borsa
  • Döviz
  • Altın
  • Eko Dünya
  • Kripto
  • Sigorta
  • Şirket Haberleri
  • Portreler
ParaMedya
  • Ana Sayfa
  • Ekonomi
    • Altın
    • Döviz
    • Eko Dünya
    • Portreler
  • Finans
    • Bankacılık
    • Borsa
    • Sigorta
    • Kripto
  • Yazarlar
    • Remzi Özdemir
    • Arzu BOZKURT
    • Hanife SERTER
    • Şubeci
    • Deniz Ateş
    • Dr.Ayhan Bülent TOPTAŞ
    • Tayfun Oral
    • Gürcan KONUR
    • Evla FAZLI
  • Hakkımızda
    • Künye
    • Gizlilik politikası
    • Çerez Politikası
Sonuç yok
Tüm sonuçları Göster
ParaMedya
Sonuç yok
Tüm sonuçları Göster
Ana Sayfa Finans Bankacılık

Hanife Serter’den banka üst yönetimine büyük sır!

3 Mart 2021 22:21
- Bankacılık, Hanife SERTER, Yazarlar
A A
FacebookTwitterWhatsAppEmail

BenzerKonular

Hanife Serter yazdı: Bankacılıktaki dijital felaketi onu yaratanlar mı çözecek?

Hanife Serter yazdı: Yöneticiniz manipülatör olabilir mi ?

Usta bankacı ve Yaşam Koçu Hanife Serter, bankaların artık çığırından çıkan telefon aramalarını ve günlük hedeflemelerini yazdı. Tabii ki, üst yönetimlere de büyük bir sır verdi:
Takip edenler biliyorlar. Paramedya’nın Instagram ve Facebook hesapları son derece hareketli ve interaktif. Güncel bir çok konuyu, Bankalarla ilgili birçok sorunu anında konuşup tartışabiliyoruz bu sayfalarda. Onbinlerce bankacı, kimisi aktif çalışan kimisi emekli, hepsi iyi eğitimli, bilgili, görgülü, seviyeli,  herkes sorunların farkında. Farklı görüşler olsa da varılan sonuçlar genelde aynı.
Bankacılık ve bankacılar daha önce hiç bu kadar itibar kaybetmemişti.
Teknoloji seviyesi arttıkça hizmetin kalitesi, insana verilen önem, değer azalıyor.
Banka yönetimlerinin iki yüzlü davranış ve tutumları bankacıları bu işten her geçen gün soğutuyor.
SİZİ KİM ARIYOR?
Geçtiğimiz haftalarda 40.000’e yakın üyesi olan Facebook grubumuzda sorduk ;
Son yıllarda telefon ile satış yapmak üzere sizi en çok hangi sektörlerden arıyorlar ?
Gelen cevaplar arasında Bankalar ilk sıradaydı . Hemen ardından “ klima bakımı yapanlar ”ve “ su arıtma cihazı satanlar “ geliyordu . Her fırsatta dijitale yaptıkları yatırımlarla övünen , TV’lerde, gazetelerde, radyolarda, internette her yerde her türlü reklamlarını dakikalarca yayınlayabilen bankalar ne oluyor da ısrarla ama ısrarla insanları ( aktif müşterileri olsun , olmasın…) telefonla arayarak taciz etmeyi, ürünlerini bu yolla satmayı seçiyorlar ? Bu fikir kimden nasıl çıktı bilemiyoruz ama müşterilere de bu aramaları yapmak zorunda bırakılan bankacılara da hiç sempatik gelmediği bir gerçek. Sağlıklı ve objektif araştırmalar , anketler yapılırsa bu konuda en doğru sonuçlara ulaşılacağından eminim.
Geçtiğimiz günlerde gazeteci Remzi Özdemir de bir bankanın tacize varan telefon aramaları hakkında bir köşe yazısı yazarak bu duruma dikkat çekmiş ve BDDK’yı bu uygulamaları da düzenlemeye davet etmişti .
Bu noktada ben de eski bir bankacı, halen bir müşteri ve sürekli bankacılarla irtibatta olan bir Paramedya gönüllüsü olarak şunları belirtmek isterim. Burada vereceğim sırlar için bankacılar beni affetsin, üst yönetimler dikkatle dinlesin. Okuyacakları muhtemelen pek hoşlarına gitmeyecek.
ÜST YÖNETİME SIR!
Öncelikle, eski bir bankacı olarak yakınen biliyorum ki , üst yönetimler tarafından aranması dayatılan o listelerle ilgili satışların önemli bir kısmı zaten müşteri talebi ile ya da daha önceki yüz yüze görüşmede bankacı tarafından satılmış olan, müşterinin bizzat  talep ettiği ürünlerin ( sırf üst yönetimlerin gönlü hoş olsun, daha doğrusu çenesi kapansın diye ) arama kampanyasından düşülerek işaretlenmesi sonucu kapatılmaktadır. Ortada arama listelerinin başarısından kaynaklanan  “ büyük bir buluş” yoktur yani. Sadece ürünü kılıfına , ( pardon kampanyaya) uydurma durumu vardır.  Bazı bankacılar ise belirli dönemlerde yapılacak  “ kampanya”ları, günlük hedef dayatmaları bildiğinden, tahmin ettiğinden  daha önce sözünü aldığı ürün satışlarını o güne saklar. Örneğin pazartesi gün konuşulan bir BES satışı ay sonuna ya da her Cuma günü düzenlenen BES kampanyasına kadar bekletilir . Bu Bankalar açısından ne kadar sağlıklı bir satış yöntemidir tartışılır . Bazı Ego’lu / Ege’li Bölge müdürlerinin “ben istersem personele  bir günde 200 adet BES sattırırım “ şovunun perde arkasında bu tür  hazırlıklar vardır. Sonra bu iş döner dolaşır , “ Bakın Bölge Müdürü bastırınca (!) ya da kampanya yapınca nasıl da bir günde 200 BES satılıyor ?!” efsanesine döner. Böyle bir çıkıştan sonra her bölgeden aynı performansı bekleyen Üst yönetimler baskılara başlar…
SAÇMA GÜNLÜK HEDEFLEME
İşte bankacılık sistemi böyle saçmalıklar yüzünden bugünkü bu “günlük hedeflerle iş yaptırma (!) “ hevesine kapıldı. Ürün mü kampanyadan, kampanya mı üründen çıkar birbirine iyice karıştı . Artık bankacılar da işin içinden çıkamaz oldu.  Bana sorarsanız bu gereksiz kampanya ve hedef çılgınlığı yüzünden bankalar gerçek satış disiplinini ve itibarını, bankacılar sabrını ve özgüvenini, müşteriler de bankalara olan güvenini kaybetti.
Konuyu son yedi yıldır sadece banka müşterisi olma sıfatımla değerlendirecek olursam; günde bazen 3-4 kereye varan banka aramalarından gerçekten rahatsız olduğumu söylememe sanırım gerek yok. Çağrı merkezi olduğu belli olan numaraları artık açmamayı tercih ediyorum ama diğer taraftan özellikle şehir içi hatlardan ya da kişisel cep telefonlarından gelen aramaları açmış bulunduğumda bankacı arkadaşlarımı sonuna kadar dinlemeyi deniyorum . Biliyorum ki günlük arama hedefleri ve konuşma süreleri var. Vicdanım bu telefonları kısa kesmeye elvermese de önerilen ürünlere “ hayır” derken içim sızlasa da hiç ihtiyacım olmayan, olsa da nereden nasıl alacağımı gayet iyi bildiğim ürünleri zorla alacak değilim. Bankalara, bankacıları bu işi bu şekilde yapmaya zorladıkları için çok kızıyorum.
BU BANKACILIK DEGİL TENCERE TAVA SATICILIĞI
Son olarak bu konu hakkında bankacıların ne düşündüğüne gelirsek, her gün onlarca bankacı ile bu konularda dertleşen bir Paramedya gönüllüsü olarak en çok duyduğum, okuduğum sözler şöyle ;
-Bu yaptığımız şey artık bankacılık değil, telefonda pazarlama işi. Haklarımı alarak bu işten kurtulmak istiyorum.
-Hayalimdeki bankacılık bu değildi … Artık telefonla konuşmak istemiyorum. Satış yapmaktan tamamen soğudum. Bu işi bıraksam bile satış işe ilgili bir işte çalışmayı düşünmüyorum .
-Hedefleri tamamlamak için yakın, uzak tüm akrabalarımı aradım. Artık aramaya utanıyorum.
-Telefonla arama hedefleri yüzünden günlük işime, müşterilerime odaklanamıyorum. Aradığımız müşterilerin bize dolandırıcı muamelesi yapması da cabası...
Bunun gibi daha yüzlerce bankacı şikayetini her gün Paramedya Instagram’da isimsiz olarak yayınlıyoruz. Bunlar bu sektörün gerçekleri , bu sektörde çalışanların gerçek duyguları…Bu kritik dönemde onların derdini açık açık söyleyebildiği tek platform  Paramedya oldu.
Üst yönetimler bu şikayetleri dikkate aldığında , IK’lar işlerini olması gerektiği gibi yaptığında, BDDK ve Çalışma Bakanlığı da bu sorunlara el attığında artık Paramedya olarak bizler de başka sektörlerdeki başka sorunlara odaklanabileceğiz. Doğruyu söylemek gerekirse , bu iletişim çağında bankalarla çalışanları arasındaki bu  iletişimsizlik bizi bile bunaltmaya başladı. Hadi artık kendi aranızda açık açık, dürüstçe konuşarak şu sorunlara bir çözüm bulun.

Etiketler: hanife serterhanife serter paramedyatelefon bankacılığı
Paylaş133Tweet83GönderGönder

Ücretsiz olarak yeni haber duyuruları almak istermisiniz?

AYRIL
Önceki Haber

Ziraat Bankası borç silecek

Sonraki Haber

Şirketler SPK önünde kuyruğa girdi

Editör

Editör

İlgili Haberler

Emekli banka promosyonu 10 bin lira olabilir!
Bankacılık

Yapı Kredi, emekli promosyonu yoğunluğunda çok çalışan güvenlik görevlilerini hediye çeki ile ödüllendirdi

Emekli promosyon yarışı soluksuz sürerken, Türkiye'de ilk kez bir banka güvenlik görevlilerine "Yoğun çalışmalarından" dolayı 500 TL hediye çeki verme...

Bankacılıkta kıyafet devrimi! Bankacılar serbest kıyafet serbestliği istiyor
Bankacılık

Maaş promosyonu almayan tek sektör!

Emekli maaş promosyonu 8 bin lirayı şirketlerin ise 25 bin lirayı geçerken, Türkiye'de 185 bin kişinin çalıştığı bankacılık sektörü bu...

Gelecek Varlık’tan 711,8 milyon tahsilat

Bankaların tahsil edemediği krediyi varlık şirketleri söke söke aldı!

Emekli promosyonu almak isteyenlere e-devlet  şoku!

Emekli promosyonu almak isteyenlere e-devlet şoku!

CHP Sözcüsü Öztrak: Merkez Bankası Başkanı’na gereken mesajlarımızı ilettik!

Kur Korumalı Mevduat’ta parası olanlar yandı

Kamu bankaları konutta kredi musluğunu kapattı

Kamu bankaları ile reel sektörden ‘finansman’ zirvesi yapılacakİş

Daha Fazlası
Sonraki Haber

Şirketler SPK önünde kuyruğa girdi

Türkiye'de enflasyonu düşürmek neden zor?

Yabancıların Merkez'e faiz telkini!

Tanıtımlar

alternatifbank
Anadolu Bank

DenizBank





Facebook Twitter Youtube Instagram
ParaMedya

Bankacılık, finans ve genel ekonomi portalı

  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Gizlilik politikası
  • Çerez Politikası
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım yapılması uygun sonuçlar doğurmayabilir. Paramedya olarak internet sitemizi geliştirmek, etkili ve güvenli hale getirmek, sizin için daha kullanışlı olmasını sağlamak amacıyla çerezler (cookie) kullanıyoruz. Çerezler ile ilgili ayrıntılı bilgilere “Çerez Politikası” sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

© 2022 ParaMedya - Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. ParaMedya.

Sonuç yok
Tüm sonuçları Göster
  • Ana Sayfa
  • Ekonomi
    • Altın
    • Döviz
    • Eko Dünya
    • Portreler
  • Finans
    • Bankacılık
    • Borsa
    • Sigorta
    • Kripto
  • Yazarlar
    • Remzi Özdemir
    • Arzu BOZKURT
    • Hanife SERTER
    • Şubeci
    • Deniz Ateş
    • Dr.Ayhan Bülent TOPTAŞ
    • Tayfun Oral
    • Gürcan KONUR
    • Evla FAZLI
  • Hakkımızda
    • Künye
    • Gizlilik politikası
    • Çerez Politikası

© 2022 ParaMedya - Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. ParaMedya.

Bu web sitesi çerezleri kullanır. Bu web sitesini kullanmaya devam ederek, çerezlerin kullanılmasına izin vermiş olursunuz. Gizlilik Politikamızı ve Çerez Politikamızı ziyaret edin.