Hanife Serter, bankacıların son dönem psikilojisini bozan, mail, whatsapp ve toplantı trafiğini ele aldı. İşte bir bankacının , günlük maruz kaldığı mail, mesaj ve toplantı trafiğini gösteren o yazı:

Son dönemde şubelerden en  çok gelen şikayetler şunlar  ;
 “ Maillere cevap yazmaktan, üst yönetime rapor atmaktan , tablo yapmaktan, yöneticilere taahhüt vermekten iş yapamaz haldeyiz . Öğlen arası ve akşam toplantıları bitmek bilmiyor. Mesai saatleri dışında iş için kurulan whatsaap gruplarında yapılan yazışmalar artık gece gündüz tanımıyor. Cevap vermesek , takip etmesek , çıkmak istesek o konuda da sorgulanıyoruz.”
Bir bankacı ise bu şikayetini farklı bir şekilde , günlük maruz kaldığı mail, mesaj ve toplantı trafiğini gösteren şu mesajla iletti ;
“ Gelen mailleri sizinle paylaşamadığımız için derleme yapıyoruz ;
Saat 09:00 “Günlük” Strateji için ayrı ayrı mailler geliyor.
Özeti ;
1. Arkadaşlar bugün herkes 5 er tane Tamamlayıcı Sigorta satıyor.
2. Kişi başı bugün 1 Milyon vadesiz hacim yaratıyor.
3. Kişi başı bugün 5 er tane onaylı kredi kartı satıyor.   
4. Her gün Kişi başı gerçek görüşme, ve görüşme en az 5 dakka sürecek 50 görüşme yapacak. Kiminle ne görüşüldü , not alıp müdüre mail atılacak.
4. İstisnasız her gün Kişi başı 100K kredi verecek. Verilmeyen günler ertesi günde mutlaka telafi edilecek.
5. BES leniyoruz ,  haftada 1 er tane satıyoruz.
6. Kişi başı minimum haftada  500.000 hesap hacmi artırıyoruz
7. Acil Aksiyon müşterilerini her gün, günde 2kez  arayıp tahsilat yapıyoruz.
8. Maaş müşterilerini arayıp çarpraz satış yapıyoruz . Minimum 20 müşteri.
9. Herkes 1 er tane Site yönetim hesabı açacak. Pos da verecek.
Saat 10:00
Video konferans : bölgeden mail gelir,  neden hala satış yok ? Yapamayanlar tek tek taahhüt verir. Satış müdürünün portföylere bir senet imzalatmadığı kalır.
Saat 10:30 konferans notları mail atılır .
Saat 11:00
Whatsaptan tekrar hedefler hatırlatılır.
Saat 11:15
Şube müdürü özet maili özetler, mail atar, taahhüt ister.
Saat 12:00
Bölgeden Mail atılır yapanlar , yapamayanlar kırmızı işaretlenir, aksiyon planı istenir.
Saat 12:15
Şube Müdürü aksiyon ister, mail ister
Saat 12:30
10 dakikalık fırça video konferans yapılır, yapmayanlar yine teşhir edilir. Şube Müdürü 5 dakikalık toplantı yapar.
Saat 13:00 
Müdür şube whatsap grubundan olayın ne kadar ciddi olduğunu hatırlatır
Saat 14:00
Bölge mail atar, aksiyon ister, yapamayanların tahhütü hatırlatılır.
Saat 14:30
Şube Müdürü herkesten anlık satış raporu ister
Saat 15:00
Bölge acil arama listesi atar,eksik imzası , evrakı olanları gün içinde tamamlayın der. Liste minimum 30 kişi.
Saat  15:30
Bölge anlık rapor ister, yapamayanlar gerekçeli mail göndermek zorunda
Saat 16:00
Genel müdürlük rapor atar, aksiyon ister, arkasından o maili bölge özetleyip tekrar atar,   bölgenin mailini müdür özetleyip tekrar atar. Bu sonsuz döngü böyle devam eder.
Saat 16:30
Genel müdürlüksatış ekibi listenin altındaki  şubeleri tek tek arar  , projeksiyon ister.
Saat 16:45
Müdür koşa koşag gelip 10 dk ayaküstü toplantı yapar.
Saat 17:00
Bölge mail atar, rapor ister, yapamayanlar aksiyon projeksiyon maili hazırlar. Yapamadıklarını gerekçeli karar ile anlatır.
Saat 17:10
Bölge ve şube whatsap gruplarında   mesaj çılgınlığı yaşanır. Yapamayanlardan tek tek taahhüt istenir
Saat 17:15
Müdür rapor ister, 10 dakika toplantı yapar.
Saat 17:20
Genel müdürlük rapor atar, eksik şubeleri kırmızı, portföyler kırmızı
Saat 17:30
Bölge yarın için taahhüt isteyen mail atar, müdür bu maili özetleyip tekrar atar     
Saat 18:00
Müdür hatırlatır ,hedefi tutmayanlar akşam 7 ye kadar telefondan satış yapması için şubede kalması istenir.  Sistemin 7 ye kadar açık olduğu her gün hatırlatılır. Pandeminin bittiği hatırlatılır, ekonominin çok iyi olduğu , ekonominin büyüdüğü hikayesi anlatılır . 
Saat 19:00
Portföy için geçmiş olsun.
Yarın aynı tempo, hatta daha fazla mail, mesaj, arama vs.”
Sabrınız yettiyse, bu akışı sonuna kadar okuyabilseyseniz tebrikler. Sıkılıp yarıda bırakan da çok olmuştur eminim. Haklılar. Böyle bir “ iletişim” hiç “ NORMAL” değil.
Öncelikle bu bankanın muhtemelen tüm çalışanlara ve özellikle yöneticilere  aldırdığı o ;
Zaman yönetimi
Takım yönetimi
Ekip ruhu
İletişim becerileri
Koçluk Yetkinlikleri
Liderlik
vs.vs.
Konulu eğitimler için harcanan zamana ve paraya yazık !
 Kullanmayacağınız, hiç uygulamayacağınız , iş yerinizde uygulatmayacağınız bilgi ve beceriler için ne diye yatırım yaparsınız ki ? Bir tür gösteriş mi bu eğitimler ? Dostlar alışverişte görsün etkinliği mi ?
Kurumsal hayatta bana en zor en üzücü gelen şeylerden biri alınan bu eğitimlerin üst yönetimler tarafından zerre uygulanmadığını hatta umursanmadığını, umursayanın da küçümsendiğini  görmek olmuştur. Bilmeyince “hadi bilmiyor” dersiniz ama bazı “ yanlışların “ bile bile yapıldığını görmek insan aklını mantığını kilitleyen bir durum. Son derece üzücü .
Bu iş akışında , bu maille, mesajla, tacizle, tehditle yönetme alışkanlığında bir YANLIŞLIK yok mu ?
Buna  DUR diyecek gerçekten basiretli , dirayetli , aklı başında yönetici yok mu ?

Sevgili PATRONLAR !  Bu iş akışını (!)  önünüze koyup düşünün . Biz ne yapıyoruz böyle diye kendinize sorun. Bu gereksiz trafiği yaratanların hepsini işten atın hatta.  Meyvenin, sebzenin tarladan markete ulaşmasındaki aracılara ödenen bedeller nasıl ki malın fiyatını şişiriyorsa iş yerinizdeki bu “ aracılar” da aynı pozisyonda. İşi yapan, üreten , çoğaltan şubelerdeki İNSAN. O insanın Baskıya değil, kaliteli iş üreteceği zamana ihtiyacı var. Bu zamanı ondan çalan bu aracıları devreden çıkarın lütfen. Değer katmayan, sadece parazit yaratan bu sorgu memurlarını , bu kamçılama meraklılarını gönderin. Gönderin ki iş yapmak isteyenler rahat rahat işini yapsın. Böyle olmaz. Olmuyor. Olmayacak. Artık anlayın. Lütfen…