Gelen çok sayıda şikâyetin ardından harekete geçen Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, e-ticaret devlerinden savunmalarını istedi.
Kasım ayı hem tüm dünyada hem de Türkiye’de büyük bir alışveriş çılgınlığı ile geçti. Markalar geçtiğimiz yıllardan farklı olarak süper indirimlerini sadece kasım ayının son haftasında değil tüm ay boyunca uyguladı. Özellikle indirimlerin ve kampanyaların zirve yaptığı son haftada alışveriş rekorları kırıldı. Ancak burada yaşanan alışveriş yoğunluğu tüketicilerin şikayetlerine de yansıdı. Özellikle ‘Black Friday’ haftasında markaların duyurduğu yüzde 60, 70 hatta yüzde 80’lere varan indirim kampanyaları Ticaret Bakanlığı’nı harekete geçirdi.
ÇOK SAYIDA ŞİKÂYET
Hürriyet’ten Emre Eser’in haberine göre, tüketicilerden gelen çok sayıdaki ‘sahte indirim’ şikayetini inceleyen Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu Başkanlığı, kendilerini Türkiye’nin en büyük e-ticaret platformları olarak tanımlayan ve milyarlarca liralık büyüklüğe ulaşan e-ticaret pazarının önemli bir kısmını elinde bulunduran e-ticaret sitelerindeki ‘sahte indirimleri’ tespit etti. Kurul, bu dev platformlardan tüketicilerin bahse konu şikayetleri ile ilgili savunma talep etti. Bakanlık kaynaklarından edinilen bilgilere göre şirketlerin salı gününe kadar savunmalarını hazırlayıp Reklam Kurulu’na sunmaları gerekiyor.
Son yıllarda daha çok ‘efsane indirim’ günleri olarak adlandırılan ve milyonlarca ürünün satıldığı bu kampanya döneminde tüketici mağduriyetleri de gittikçe daha fazla artış gösteriyor.
Tüketicilerin bu indirim günleri hakkında şikayet konuları ise genelde şöyle:
Yüzde 60-70 gibi yüksek oranda indirimle satışa sunulan ürünün aslında indirim döneminden önce daha uygun fiyata satın alınabilmesi. Yani firma indirim döneminden önce 100 liraya satılan bir ürünü kampanya zamanı yüzde 70 indirim uyguladığını iddia ederek yine 100 liraya satışa koyuyor.
Yüksek bir indirim oranı ile satışa sunulan ürünle tüketiciye ulaşan ürün arasında kalite ve içerik farklı olabiliyor.
Satın alınan ürün başkasına teslim edilebiliyor, yanlış ürün gönderimi yapılabiliyor ya da ürün kayboluyor. Ancak tüketici bu sorunlar karşısında çözüm için kimseyi bulamıyor.