• Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Gizlilik politikası
  • Çerez Politikası
Sonuç yok
Tüm sonuçları Göster
ParaMedya
  • Bankacılık
  • Borsa
  • Döviz
  • Altın
  • Eko Dünya
  • Kripto
  • Sigorta
  • Şirket Haberleri
  • Portreler
ParaMedya
  • Ana Sayfa
  • Ekonomi
    • Altın
    • Döviz
    • Eko Dünya
    • Portreler
  • Finans
    • Bankacılık
    • Borsa
    • Sigorta
    • Kripto
  • Yazarlar
    • Remzi Özdemir
    • Arzu BOZKURT
    • Hanife SERTER
    • Şubeci
    • Deniz Ateş
    • Dr.Ayhan Bülent TOPTAŞ
    • Tayfun Oral
    • Gürcan KONUR
    • Evla FAZLI
  • Hakkımızda
    • Künye
    • Gizlilik politikası
    • Çerez Politikası
Sonuç yok
Tüm sonuçları Göster
ParaMedya
Sonuç yok
Tüm sonuçları Göster
Ana Sayfa Ekonomi Eko Dünya

Efsane Cuma’ markete uğramadı!

30 Kasım 2019 20:28
- Eko Dünya
A A
FacebookTwitterWhatsAppEmail

BenzerKonular

Efsane Cuma indirimi aldatmaca çıktı

27 Kasım’da kart limitlerini adeta sıfırladık

En büyük 50 perakendecinin indirim kataloglarına göre ‘Efsane Cuma’ perakende dünyasında süpermarketler ve gıdaya uğramadı.

Perakende analitiği alanında çalışan yeni nesil araştırma ve perakende teknolojileri şirketi REM People, Türkiye’de ‘Efsane Cuma’ olarak anılan ‘Black Friday’e özel bir analiz hazırladı. Türkiye’nin en büyük 50 perakendecisinin indirim kataloglarına göre ‘Efsane Cuma’ en çok online mağazalarda yaşanırken süpermarketlere ve gıdaya uğramadı. Online mağazalarda teknoloji ve dayanıklı tüketim ürünlerinde indirim yapılırken süpermarketlerde kozmetik ve kağıt ürünlerinin fiyatı düştü. REM People Yönetim Kurulu Üyesi Emre Haraççıoğlu, analizin, normal dönemdeki indirim katalogları ile ‘Efsane Cuma’yı da içine alan katalogları kıyaslayarak hazırlandığını belirtti. Analizin ilgi çekici sonuçları ise şöyle oldu:
Türkiye’de adı Efsane Cuma
Dünyada ‘Black Friday’ olarak anılan günün Türkiye’deki adı ‘Efsane Cuma’ oldu. Perakendecilerden bazıları ‘Efsane Cuma’, ‘Efsane Günler’ ve ‘Süper Cuma’ sloganlarını da kullandı.
En çok indirim e-ticarette
En büyük indirimler e-ticaret platformlarında ve başta tekstil ve teknoloji ürünlerinde yapıldı. İndirim oranları yüzde 50’li oranları geçti.
Market ve gıdada indirim yok
Süpermarketlerin kataloglarında yer alan ürünlerde yüzde 50 ve üzeri indirimi olan ürünlerin oranı normal dönem kataloglarında yüzde 1,9 iken ‘Efsane Cuma’ kataloglarında yüzde 1,8 oldu. Yani Türkiye’deki süpermarketlere ve gıda, hızlı tüketim ürünlerine ‘Efsane Cuma’ uğramadı.
50 perakendeciden 4’ü ‘Efsane Cuma’ dedi
Türkiye’deki en büyük 50 perakendecinin sadece 4’ü indirim kataloglarının kapak iletişimlerinde ‘Efsane Cuma’ya atıfta bulundu. İndirim marketleri hızlı tüketim ürünleri için hazırladığı kataloglarında ‘Efsane Cuma’ya yer vermedi.

Kozmetikte büyük indirim

Perakendecilerin indirim kataloglarında yüzde 30 ve üzeri oranda indirime giren ürünlerin yüzde 47’si kağıt, kozmetik ana kategorilerinden gelirken, yüzde 12’si gıda, şekerleme ana kategorisinde ve yüzde 11’i de deterjan, temizlik kategorilerinde gerçekleşti.

Duş, banyo ve kağıt ürünleri

Yüzde 30 ve üzerinde indirim sağlanan ürünler için alt kategorilere inildiğinde indirime giren ürünlerin yüzde 9’u duş, banyo ürünleri, yüzde 8’i kağıt kategorisi ürünleri, yüzde 7’si makyaj malzemeleri kategorisi ve yüzde 5’i de parfüm, deodorant kategorisi ürünlerinden oluştu.

En çok indirim kimde?

İndirim kataloglarında yüzde 30 ve üzeri oranda indirime giren ürünlerin yüzde 10’u P&G markalarına ait ürünlerden oluşurken P&G’yi, yüzde 7 ile Nivea Beiersdorf, yüzde 6 ile Unilever ve Evyap, yüzde 5 ile de Eczacıbaşı markalarına ait ürünler takip etti.

BLACK FRIDAY NEDİR?

Tüm dünyada büyüyen ‘Black Friday’ çılgınlığı tüketimi her yıl artırıyor. ABD’den dünyaya yayılan ‘Black Friday’, Şükran Günü’nden sonra gelen ilk Cuma günü. 1932’den bu yana Noel alışveriş sezonunun başlangıcı kabul edilen günde mağazalar çok erken saatte açılıp geç kapanıyor. Tarihte ilk kez 1961’de söz konusu gün için gazetelerde ‘Black Friday’ (Kara Cuma) ifadesi kullanıldı. 1961 yılında Philadelphia’da alışverişten dolayı oluşan yoğun trafik ve zorluklar nedeniyle bu isim verildi. Türkiye’de cuma günü kutsal olarak kabul edildiği için farklı isimlerle adlandırılıyor.

Etiketler: efsane cumakara cuma
Paylaş133Tweet83GönderGönder

Ücretsiz olarak yeni haber duyuruları almak istermisiniz?

AYRIL
Önceki Haber

Bakan Dönmez: Bölgenin ticaret merkezi haline geliyoruz

Sonraki Haber

Yok böyle bir şey! Bankanın taşeronu battı!

Editör

Editör

İlgili Haberler

İngiltere, zengin yabancılara verilen yatırımcı vizesini kaldırıyor
Eko Dünya

İngiltere Merkez Bankası’ndan küresel uyarı: Ekonomi bozuluyor!

İngiltere Merkez Bankası, emtia fiyatlarındaki artışın dünyada enflasyonu tetiklemesiyle küresel ekonomik görünümün önemli biçimde kötüleştiğini belirtti. Banka bugün yayımladığı finansal...

Merkez Bankası’ndan gece yarısı operasyonu
Eko Dünya

Merkez Bankası’na göre yüksek enflasyonun nedeni enerji fiyatları

TCMB Haziran ayına ilişkin fiyat gelişmeleri değerlendirmesini yayımladı. Haziran'da hizmet grubunda yıllık enflasyonun tüm alt gruplarda arttığı belirtildi. Enflasyondaki yükselişe...

Çaya son bir ayda 2.zam geldi

Çaya son bir ayda 2.zam geldi

Demir Çelik Üretimi

Dünya demir çelik fiyatlarında sert düşüş sünüyor

Petroldeki sert düşüş pompaya sınırlı yansıyacak!

Benzine “dolar yükseldi” zammı!

Schengen vize

Schengen vizesi zorlaştı

Daha Fazlası
Sonraki Haber

Yok böyle bir şey! Bankanın taşeronu battı!

Ünlü Profesör uyardı: Toplumsal bunalım gündemde!

Mahfi Eğilmez'den ilginç iddia: Faizi din adamları buldu!

Tanıtımlar




DenizBank



Anadolu Bank



Facebook Twitter Youtube Instagram
ParaMedya

Bankacılık, finans ve genel ekonomi portalı

  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Gizlilik politikası
  • Çerez Politikası
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım yapılması uygun sonuçlar doğurmayabilir. Paramedya olarak internet sitemizi geliştirmek, etkili ve güvenli hale getirmek, sizin için daha kullanışlı olmasını sağlamak amacıyla çerezler (cookie) kullanıyoruz. Çerezler ile ilgili ayrıntılı bilgilere “Çerez Politikası” sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

© 2022 ParaMedya - Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. ParaMedya.

Sonuç yok
Tüm sonuçları Göster
  • Ana Sayfa
  • Ekonomi
    • Altın
    • Döviz
    • Eko Dünya
    • Portreler
  • Finans
    • Bankacılık
    • Borsa
    • Sigorta
    • Kripto
  • Yazarlar
    • Remzi Özdemir
    • Arzu BOZKURT
    • Hanife SERTER
    • Şubeci
    • Deniz Ateş
    • Dr.Ayhan Bülent TOPTAŞ
    • Tayfun Oral
    • Gürcan KONUR
    • Evla FAZLI
  • Hakkımızda
    • Künye
    • Gizlilik politikası
    • Çerez Politikası

© 2022 ParaMedya - Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. ParaMedya.

Bu web sitesi çerezleri kullanır. Bu web sitesini kullanmaya devam ederek, çerezlerin kullanılmasına izin vermiş olursunuz. Gizlilik Politikamızı ve Çerez Politikamızı ziyaret edin.