HANİFE SERTER, sabah 07’de şube müdürlerine whatsapp mesajı atan müdüre destek çıktı. Sistem melek gibi bölge müdürüne bu mesajı attırmış!
Farklı yerlerden arayanlar, iletenler olmuş. ” Çok sevilen, değerli bir yöneticimizdir kendisi. Bizi hep korur kollar, haksızlık ediyorsunuz ..”  demişler.
Yiğidi öldürürüz ( lafın gelişi ..) hakkını yemeyiz.
İnşallah öyle biridir. Öyle biriyse ne mutlu deriz…
Eğer gerçekten öyle biri ise  kendisine naçizane ve samimiyetle tavsiyemiz ; psikolojik bir danışmanlık alması. Sabah sabah uyanır uyanmaz ( belki de hiç uyuyamadan ..) atılan bu mesaj kendi ruh sağlığı açısından hayra alamet değil . 
Bu nasıl bir kaygı durumu, kontrol sorunu , iletişim kopukluğudur ki bu Melek gibi Bölge Müdürü’ne bu mesajı attırmış .
Demek ki sorun yönetilenlerde..
Adamı çileden çıkarmışsınız. On kere söylediği halde ” Hiç satış yok ” mesajını zamanında adama atmamışsınız. Yoksa siz bu değerli yöneticinize ” Aşağıdan yukarı mobbing” mi yapmaktasınız ? Adamcağızı takmadığınızı göstermek için mi bunları yapmaktasınız ?
Olur olur. Artık kurumsallık bitti .
İş hayatında, bankacılıkta gücü yeten yetene. Kimsenin kimseye güveni kalmadı… Ast üst ilişkilerinde bile saygı, sevgi, sadakat, güven  kalmadı. Kimin kimin kuyusunu kazdığı belli değil. Sinsi çok. Bu şartlarda Bölge Müdürleri dahil kimselere huzur yok. Bakın Melek gibi adamın huzurunu nasıl da kaçırmışsınız …
Sadece müdürler değildir elbette huzuru kaçıran. Kim bilir adamın başında, tepesinde ondan ” netice” bekleyen kaç tane  mobbingçi var. Muhtemelen “ eskiden” böyle mesajlar atmıyordu.. Ne olduysa son bir iki yılda oldu . Onun da sebebi belli. Arif olanlar onu da hemen anlar…
7/24 BANKACILIK MI?
Neyse biz işin dedikodu kısmını başkalarına bırakıp ilkelerde buluşalım.  Şimdi bu kadar “ kurumsal ” olan bu bankalarla şu konularda bir anlaşalım . 7/24 bankacılığı artık şu internete bırakalım. Müşterisi de, üst yönetimi de, bölge müdürü, Müdürü , satış yöneticisi de  bankacıyı mesai saatleri ve medeni saatler dışında mesajla, toplantıyla, telefonla taciz etmesin artık.
Bu yeterince yoğun ve stresli bir iş. Her zaman da öyleydi. Sabah saatlerinde bırakın insanlar ailesi ile kahvaltısını etsin, akşam yemeğine evine yetişsin, hafta sonu bir güzel dinlensin. Germeyin insanları daha fazla. Ne sabah sabah o mesajı attıracak, ne de uyanıp da ilk iş o mesajı okuyacak duruma getirmeyin bu işi. Bu iş bu uygulamalarla sağlıklı bir şekilde sürdürülemez. İnsanlar melek gibi de olsa bir süre sonra şeytanlaşır, kendini bile tanıyamaz. Bunun sonu hayra varmaz.

Paramedya olarak çizgimizi bozmuyor, bankacıların sorunlarına duyarsız kalmıyor , çıkan seslere de kulağımızı tıkamıyoruz. Bu olumsuzlukların bir kaç kişinin kişisel “ psikolojik” sorunları ile sınırlı olmadığının, olayın sınırlarının çok geniş olduğunun da farkındayız . Burada bahsedilen kişi ve kurumların gerçek hayatla ne yazık ki çok fazla ilgisi var. Böyle uygulamalar bir bölgede, bir şubede, bir yöneticide değil, tüm bankalarda, bölgelerde var. Balıkları baştan, en baştan kokuttular.
Bu gibi durumlara sebebiyet verilmemesi için kurumlardan samimi ve ilkesel kararlar bekliyoruz. Mesai saatleri dışında değil mesai saatleri içinde, medeni şekilde, saygılı, ölçülü, kaliteli bir iletişim dili kullanmalarını öneriyoruz.
Aksi halde bize ulaşacak şikayetler konusunu haber yapmaktan çekinmeyeceğimizi şimdiden duyuruyoruz. Neden derseniz… İşimiz bu. Bankacılıkla ilgili hiç yazılamayanları yazan tek haber sitesi olmaktan gurur duyuyoruz.