PARAMEDYA

Şubeleriniz Ahır müşteriler sağılacak İnek mi?

Şubeleriniz Ahır müşteriler sağılacak İnek mi?

Birilerinin çıkıp Bankaların gayri ahlaki, gayri hukuki, gayri meşru soygun davranışlarına” dur ( ! ) demesinin zamanı geldi de geçiyor biline.

Birilerinin çıkıp Bankaların “gayri ahlaki, gayri hukuki, gayri meşru soygun davranışlarına” dur ( ! ) demesinin zamanı geldi de geçiyor biline.
Birileri derken bunu müşteri de Paramedya yazarları da yapamaz tabi ki.
Bunu Türkiye’de yapacak kurumlar belli. Başta  BDDK ( Bankacılık Denetleme ve Düzenleme Kurumu ). Altını çizmek lazım ve adı üzerinde “Denetleme ve Düzenleme”.
BDDK yöneticilerine akıl verecek değiliz ama bazı uygulamalar için “şikayet gelmedi” kolaylığına kaçmıyorlardır umarım. Adam bankayı soymuş kaçıyor polis adama bakıp “hakkında şikayet yok” diye beklemesi mi lazım. İşte “denetleme ve düzenleme” işleri de böyle bazı şeyler için “şikayete” gerek yok. Kamu Denetçiliği Kurumu neyi denetliyor mesela. Çalışma Bakanlığı Bankalardaki Mobbing uygulamalarını nasıl görmüyor.
O zaman başlayalım :
Krediden alınan saçma sapan masraflar.
Kredinin geliri sadece “faiz” ya da Katılım Bankaları için “kar payı gelirleri” olmalı. Faiz olmalı ki müşterinin kafası karışmasın gerçek maliyetleri hesaplayabilsin. Haksız rekabet de olmamış olsun. Faiz yanında “komisyon + sigorta + dosya masrafı + limit güncelleme komisyonu, firma ortaklarına sigorta ... vb “ gibi saçma sapan ek ödemeler çıkmasın. Bir duyurunuza bakar : “Krediden müşteriden faiz dışında herhangi bir ek ürün satılamaz ek komisyon alınamaz” dersin olur biter.
Bazı lokantalara girersiniz bir tas çorba içip kalkacaksınız masa donatılır cüzdanda ne var yok bırakır çıkarsınız aynı şark kurnazlığı bankalarda rastlanır oldu maalesef.
Mevcut yetmedi geriye doğru soygunlar
Bankalar geçmişe yönelik yok POS ücreti, yok düşük POS ciro ücreti, yok kredi kartı aidatları çatır çatır alırken seyrettiniz ya daha ne diyeyim.  O zaman dinsizin hakkından imansız gelir diyeceksiniz aynı yöntemle geçmişe yönelik alınan haksız ödemeleri topluca şikayete gerek görmeden iade ettireceksiniz. Bu sizin asli göreviniz, sorumluluğunuz bu halka, esnafa borcunuzdur.
KGF Kredisini bankalarda “mevduat olsun” diye mi oluşturdunuz
Vadesiz yaratmak için şeytanın aklına gelmeyen bankaların aklına geliyor. Tek bir yeri kontrol etmenizi rica edeceğim. Kullanılan KGF Krediler kaç gün vadesizde bıraktırıldı. “30-45 gün bırakırsanız KGF Krediniz hazır” diyen bankacı geçinen çakalların eşek pazarlığını nasıl duymazsınız. Murakıpların sadece bu kredileri kontrol etmesi yeterli olacaktır. Bazı bankalar o kadar emin ki iş iyice abartıldı. Bunu denetlemeyeceksiniz de neyi denetleyeceksiniz. Genel Müdürlük birimlerinin maillerini kontrol edin yeter, al sana belge. Kamuoyu adına buyurun ihbarda bulunuyorum. Hodri meydan!
Peşinin peşini masraflar
Özellikle KGF Kredilerinde şikayetler çoğaldı, “Kredi komisyonu alındı” denmesin diye bazı bankalar krediden 1 hafta, 3-4 gün önce dosya masrafı, istihbarat masrafı, kredi tahsis masrafı gibi nerden uydurduğu belli olmayan isimler altında komisyonlar aldı mı? almadı  mı? Vatandaş olarak ben biliyorsam bankaları denetleyen ve düzenleyen kurumlar nasıl bilmez. Çalışma şartlarını belirleyen kurumlar nasıl bilmez. Bilip de göz yummak ayrı bir suç ve etik sorunu zaten onu düşünmek dahi istemiyorum. Yahu bilançolara bakıyoruz bakıyoruz göremiyoruz siz nereden biliyorsanız diyorsanız : Ücret ve Komisyon gelirlerinde; “Diğer” diye yazan tüm gelirlere yazın bankacılık ile alakalı olmadığı için yazacak yer bulamadıklarından “Diğer” işleyip geçiyorlar. Milyarlarca TL birikmiş buralarda bu aldığınız gelirler ne geliri diye soran yok! Ha, “bankaların her gelirinden Devlet vergi kazanıyor” diyorsanız o başka, ben helal vergi geliri toplayan Devleti tercih ederim. Bak bir genç Bankacı kardeşimiz çıktı bas bas bağırdı, bu soyguna alet olmayacağım diye. Tehditler havalarda uçuşmuş ailesine kadar gitmiş tacizler aldırmamış.  İşinden de oldu aldırmadı. Bazı vergi daireleri küçük dosyaları inceledi “haklısın” diye ödüller verdi. Başka kurumlar Bankadan alamadığı evrakları hala bu kardeşimizden istiyor iyi mi. Katılım Bankalarının birinde TEVERRUK Bireysel Kredi altında sözde “Tüketici Kredisi” kullandırıyor ama bir de bakıyorsun ki tek kalemde  milyon milyon TL’lik Krediler kullandırılmış kimse de çıkıp demiyor” 2-3 milyon TL Teverruk / Bireysel Kredi mi olur? Muslukçu / Tamirci gibi faturalandırılamayan ihtiyaçlar için kullanılsın denilen krediler milyon milyon olmuş konut kredisine dönüşmüş, satıcı gelir vergisi ödememiş, devlet vergi kaybına uğramış, banka da buna aracı ve teşvik edici suç ortağı olmuş. Buyurun araştırın devletin gelirini artırın o zaman.
Ekip eksik ve yetersiz  mazeretine sığınmayın lütfen-
“Bu dediklerinizi yapamayız kadro yetersiz” derseniz kusura bakmayın iş döner dolaşır “Liyakat” konusuna gelir o zaman. Kadrom yetersiz derseniz çıkarın bir yönetmelik 10 yıl ve üstü eski bankacılar “denetim görevinde görevlendirebilir” diye. Söz hiçbir ücret dahi almadan sosyal sorumluluk bilinci, halkına hizmet aşkı ile size bu hizmeti verebilecek yüzlerce bankacı göreve hazır. Vatandaşa hizmet etmek isteyen, Liyakat sahibi her ortamda eder, bir göz yumma, bir idare etme, bir sesiz kalma durumu var ise bilin ki o ortamda işin ehli kimse kalmamış koltuk derdine düşmüş insanların kuru kalabalığı artmış demektir. “Şubeleri ahır, vatandaşı da inek” yerine koyan anlayışı bitirecek başta devletin tüm kurumlarıdır. Haksızlık, hukuksuzluk, hırsızlık karşısında susan Hz.Ali’nin dediği gibi “dilsiz şeytandır” biline. Bizim mi, şeytanlaşmaya hiç niyetimiz yok! Edep ya Hu!
Erol TAŞDELEN
tasdelen34@gmail.com


 

Etiketler: erol taşdelenerol taşdelen paramedyabankabanka komisyonbanka sigortalimit tahsis ücretiBDDK
Erol TAŞDELEN
Erol TAŞDELEN

Erol Taşdelen, 1969 Niksar doğumlu. Siyaset Bilimci, Ekonomist, araştırmacı. İ.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi – Kamu Yönetimi Lisans ( 1990 ), İ.Ü. İktisat Fakültesi – Maliye Bölümü’nden “Bölgeler arası dengesizlik ve Türkiye” tezi ile Y. Lisansını ( 1993 ) tamamladı . Ayrıca
AÖF – “Sağlık Kurumları İşletmeciliği” – “Tarım” – “Turizm ve Otel İşletmeciliği” – “Yerel Yönetimler” bölümleri mezunu. 1991 yılında başladığı iş hayatında Yapı Kredi Bankası, Toprakbank, Kentbank, Finansbank ve Akbank’ta çalıştı.  Tekirdağ, Namık Kemal Üniversitesi’nde Konuk Öğretim Görevlisi olarak yıllarca, “Finans, Finansal Yatırım Araçları, Kamu – Özel Sektör İlişkileri, CRM, Makro Ekonomi” dersleri verdi..Piyasalar, Ekonomi, Kriz üzerine ağırlıklı sanayici iş adamlarına bilgilendirici konferanslar verdi. Amatör olarak ilgilendiği Hat ve Çini sanat eserleri ile karma sergiler açtı. Evli, Ada ve Ege adında ikiz çocukları var.

Facebook Yorumları