PARAMEDYA

Banka Müşterileri için devrim niteliğinde bir ürünTISLA

Banka Müşterileri için devrim niteliğinde bir ürünTISLA

Bankalar hergün yeni bir ürün çıkartıyor. HANİFE SERTER'den masraftan,akıl almaz komisyon ve saçma sapan ürünlerden bıkan, dahası banka şubelerine gitmeye korkan müşteriler için yeni bir ürün: İşte o muhteşem ürün. Siz de memnun kalacaksınız!

TISLA

Geçmiş yıllardaki bankacılığım bir yana ben artık sadece bir banka müşterisiyim.
Bankalarla ilişkim mevduat müşterisi ve kredi kartı kullanıcısı olmaktan öte geçmiyor.
Ne bireysel bir ihtiyaç, taşıt, konut kredim var, ne de ticari bir ilişkim.
Ayda üç dört havale, eft dışında bir hareketim de yok doğrusu. Cüzdanımda sadece iki kredi kartı taşıyorum. Birini asıl diğerini yedek olarak düşünüyorum.
Tüm işlemlerimi cep telefonumdan gerçekleştiriyorum. Arada bir matiklerden nakit çektiğim de oluyor. Onun dışında Banka'nın kapısından içeri adım atmıyor hatta önünden bile geçmiyorum. Banka ve kartları ile aramda öyle reklamlarda gösterildiği gibi duygusal bir ilişki de yok doğrusu.
Bu arada çalıştığı bankadan " kovulmuş" bir çok kişinin aksine ben yıllarca çalıştığım Banka'nın müşterisi olmayı tercih ediyorum.
Biliyorum ki bu İK uygulamaları bir çok bankada aynı.
En azından bu Banka'nın müşterilere karşı huyunu suyunu iyi biliyorum. Ürünlerini iyi tanıyorum.  Gerektiğinde kendimi daha iyi koruyorum. Masraflar, ücretler, komisyonlar da pek sürpriz olmuyor artık bana.  Olsa da artık şaşırmıyorum. Gereğini yapıyorum.
Gizli müşterilerle şubelerin hizmet kalitesini ölçmeye çalışan bankaları düşünüyorum da. Boşuna para harcıyorlar artık sanırım. Internet ortamında, sosyal medyada yaptıkları " sponsorlu" paylaşımların altına yazılan gerçek müşteri YORUMLARI bir çok konuda fikir veriyor. İnsanlar hiç olmadığı kadar birbirlerinin deneyimlerini takip ediyor ve etkileniyorlar.
MÜŞTERİ KAZANIMI
Gerçek şubelerde gerçek müşterilerle gerçek Kahveler içilip gerçek sohbetler edildiği günlerde en iyi reklamı yapan o şubeden memnun kalan müşterilerdi.  " Geçen gün falanca Banka'nın filanca şube müdürüyle kahve içerken..." diye başlayan sohbetlerin size Nasıl sürpriz müşteriler kazandıracağı hiç belli olmazdı.  İnsanlar güvenilir, güler yüzlü, ilgili bir banka personeli varsa kolay kolay bankasını, şubesini  değiştirmez, değiştirirse de bunlar için  değiştirirdi. İnternet icat oldu, sadakat bozuldu . Artık her Banka'nın müşteri gözünde dijital bir imajı var. Fiyatlamaları, ürünleri  karşılaştırma, hesaplamaları kontrol etme, hizmetleri kıyaslama , diğer müşteri deneyimlerinden yararlanma şansı var. Örneğin Şikayet var gibi sitelere çalışmayı düşündüğünüz Banka'nın adını yazarak başka müşterilerin nelerden şikayet ettiğini görebiliyorsunuz.
CAN YAKAN MASRAFLAR
Banka'ların son yıllarda tatlı(!) bir rekabet içerisinde " O alırsa ben de alırım, o kesiyorsa ben de keserim, o istiyorsa ben de isterim .." diye diye arttırdığı masraflar, komisyonlar müşterilerin canını yakmaya başladı . Bir çok sektörde rekabet tüketici lehine fiyat avantajları yaratırken bu sektörde tam tersine bir hareket yaşandı. Tüm bankalar söz birliği etmişçesine müşteri aleyhine olan " Vadesizde para tutma" " Devre sonu Sorma ver komisyonları .." " Her yıl orantısız artan Kart aidatları.." vb. bir çok uygulamaya imza attı. Kredi kullanan müşteri bunun yanında olur olmaz türlü sigortalar yapmaya adeta mecbur bırakıldı. Ticari müşteriler, dönemsel kredi kullananlar hesaplarını yakından takip etmezlerse süpriz oranlarda değişken (!)  faizlerden kredi kullandılar. Bu faizlerin kendilerine bildirilenden yüksek olduğunu farkederlerse cevap hazırdı : " Sistem hatası .."

Bankacılık adına utanç verici, etik dışı  bu tür uygulamalara karşı müşteriler adına bir ürün geliştirdim. Adı TISLA !!! Bu ürünü kullanmak çok kolay.

-Paranızı vadesizde tutmak için türlü taklalar atan bankacıya TISLA'yın.

-Kullanacağınız kredinin faizini , masrafını, komisyonunu baştan hesaplatın, piyasanın çok üzerinde oranlarda maliyet çıkıyorsa TISLA'yın.

-Kredi kullanmak istediğinizde " bir de şu sigortayı kesmemiz gerekiyormuş, bir de size BES yapmamız gerekiyormuş.." diyen bankacıya TISLA'yın.

-Dönemsel kullandığınız Ticari kredinize devre sonu işleyen faiz dışında masraf, ücret , komisyon yansıtan bankaya TISLA'yın.

-Hoşgeldin deyip içeri aldıktan sonra mevduatınızı düşükten bağlamaya devam eden bankacıya TISLA'yın.

-İnternetten ya da şubeden yapmak istediğiniz para transferleri için fahiş havale/ eft ücretleri telaffuz ederek, isteyerek  sizi caydırmaya ya da giderayak yolmaya çalışan bankacılara TISLA'yın.

TISLA'mayana acıması yok bu Banka'ların, unutmayın.

Not:    Tıslamak :
1.      (kaz, kedi, yılan vb.) tıs diye ses çıkarmak.
2.      HALK AĞZINDAN ağır yük altında, iniltiye benzer sesler çıkarmak
 

Etiketler: hanife serterbankacıTISLAMAK!
Hanife SERTER
Hanife SERTER

1974, İzmir doğumludur. Bornova Anadolu Lisesi (1992) ve  A.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü (1997 )   mezunudur. 1997 -2014 yılları arasında özel bir bankanın denetim, insan kaynakları,krediler departmanlarında ve çeşitli şubelerde yönetici ve idareci olarak görev yapmıştır. 
2015 yılından itibaren davranış bilimleri ve iletişim ilgili çeşitli eğitim programlarına ve seminerlere katılarak çalışmalarını bu yönde sürdürmeye karar vermiştir. 
Halen Artı Yaşam Plus Life Koçluk Hizmetleri Merkezi'nde Profesyonel Koç olarak çalışmalarını sürdürmektedir. Kariyer Koçluğu özel ilgi alanı olup, meslek seçimi aşamasındaki gençler ve iş hayatı içinde çalışmalarını sürdüren profesyonellerle çalışmakta, insana değer veren kurumlarla işbirliği içinde çalışanlara yönelik farkındalık, motivasyon ve iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik eğitimler  vermektedir. 
Hanife Serter  iyi derecede İngilizce   bilmektedir .Evli olup, 10 ve 16 yaşlarında iki çocuk annesidir.

Facebook Yorumları