PARAMEDYA

Müşteriye robotlar mı dokunacak?

Müşteriye robotlar mı dokunacak?

Bankacılıkta robotlaşma tam hızı ile sürüyor. Peki yöneticiler robotlara da zorla satış yaptıracak mı?Hanife Serter, bu kez banka yöneticilerinin kafasını karıştırıyor.

Sevgili İK'lar ...
Her yerde onlar var.
Sürekli projeler yapıyorlar. Ödüller alıp, ödüller veriyorlar. Birimlere gidip, gülücüklü pozlar verip, personelle fotoğraflar çekilip ,kurumsal sosyal medya hesaplarında paylaşıyorlar. Toplanıp toplanıp konuşuyor, seminerlere, organizasyonlara katılıyor, belli ki işlerini iyi biliyor ama bir türlü yapamıyorlar. 
Hele bu ara işleri iyice zor. İşe almalar da durdu artık sadece işten atıyorlar...içten içe biliyorlar ki, sıra onlara geliyor. İnsanın değil de robotların çalışacağı yerlerde insan kaynaklarına da ihtiyaç kalmıyor. Robotların işe alım süreçleri yok, terfiileri, tayinleri , eğitimleri, performans değerlendirmeleri  olmayacak.  Olacaksa da bunu yine robotlar kendileri yapacak . Program yükleyecekler iş bitecek. İnsan kaynakları insana muhtaç... İnsan yok. Kaynak yok. İş yok...İş bitecek. Süreç işlemeye başladı. Her gün daha da hızlanacak, robotlar çoğaldıkça işsizlikler artacak...
Muzır okurlarımızdan biri sormuş:
"Bize ilişki yönetimi yapamıyorsunuz, müşteriye dokunmayı bilmiyorsunuz  deyip notumuzu kıranlar,  Robotlara nasıl bir ilişki yönetimi programı yüklemeyi ve müşteriye dokundurmayı planlıyorlar acaba ?" 
diye...
Aslında doğru söylüyorlar. 
Tüm eğitimlerde anlatılıyor. İletişimin yüzde 80'i beden dili. Jestler, mimikler bile önemli. Duruşunuz, bakışınız hatta susuşunuz bile bazen sözlerden daha etkili. Bunu en insansı robota bile yüklemenin zorluğunu, soğukluğunu, faydasızlığını belki de henüz öngöremiyorlar. Hele ki bizim gibi duygusal toplumlar için robotlar büyük hayal kırıklığı olacak gibi. Yine de artık bundan dönüş yok. 
NİYE ÜREYEYİM Kİ?
Robot teknolojisinde lider olan Japon'larda nüfus artış hızının aşırı yavaşladığı ve işgücü piyasasının daraldığı bu nedenle robotların bu ülkede yaşayanlar için hayati öneme sahip olduğu  belirtiliyor . Hatta yaşlılara  bakacak hemşire robotlar üzerinde çalışıldığından bahsediliyor. Çünkü Japonlar uzun bir süredir evlenmiyor ve çocuk doğurmuyor. Robotlarla fazla haşır neşir olmanın sonucu belki. İnsan beyni belki de böyle işliyor. Bu dünyada işlm yoksa neden üreyeyim ki diye düşünüyor, dokunmuyor ve ilişki yönetme zahmetine girmiyor...
İşte insanlık bu yüzden , daha fazla kar etmek üzere harekete geçen  şirketler tarafından tehdit altında belki de. İnsan var olmak için " anlam" arayan " iş" arayan belki de tek varlık. Onu alıp da yerine " robot" koyunca insan sadece işini değil " hayatının anlamı"nı da kaybediyor... 
Anlamı kaybeden insan içinse, yaşamak, nefes almak bile işkence. Belki de sırf bu sebeple hayatlar son buluyor, hastalıklar türüyor , umutlar tükeniyor. 
İnsanlara iş, anlam ve umut lazım... Şimdi onlara bunu verecek yönetimler, kurumlar , işverenler aranıyor !!!!

 

Etiketler: hanife serterbankabankacıyaşam koçu
Hanife SERTER
Hanife SERTER

1974, İzmir doğumludur. Bornova Anadolu Lisesi (1992) ve  A.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü (1997 )   mezunudur. 1997 -2014 yılları arasında özel bir bankanın denetim, insan kaynakları,krediler departmanlarında ve çeşitli şubelerde yönetici ve idareci olarak görev yapmıştır. 
2015 yılından itibaren davranış bilimleri ve iletişim ilgili çeşitli eğitim programlarına ve seminerlere katılarak çalışmalarını bu yönde sürdürmeye karar vermiştir. 
Halen Artı Yaşam Plus Life Koçluk Hizmetleri Merkezi'nde Profesyonel Koç olarak çalışmalarını sürdürmektedir. Kariyer Koçluğu özel ilgi alanı olup, meslek seçimi aşamasındaki gençler ve iş hayatı içinde çalışmalarını sürdüren profesyonellerle çalışmakta, insana değer veren kurumlarla işbirliği içinde çalışanlara yönelik farkındalık, motivasyon ve iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik eğitimler  vermektedir. 
Hanife Serter  iyi derecede İngilizce   bilmektedir .Evli olup, 10 ve 16 yaşlarında iki çocuk annesidir.

Facebook Yorumları