İng Bank dijital devrimi Türkiye’de başlatıyor. Yeni ürünü “ING Asistan”, ilk olarak Türkiye’de hayata geçiriliyor. 
Bankanın inovasyon ve dijitalleşme vizyonuna ilişkin olarak düzenlenen basın toplantısında konuşan ING Bank Bireysel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Barbaros Uygun,Dijitalleşmeyle birlikte değişen ve dönüşen sektörümüzde geleceğin bankacılığını bugünden inşa etme vizyonuyla yola çıkan ING, tüm faaliyetlerini kişisel, anlık, kusursuz ve ihtiyaca uygun bir bankacılık konsepti olan kolay bankacılığı hayata geçirme üzerine kuruyor.
Artık herkes finansal süreçlerini bulunduğu yerden ve istediği anda, mümkün olan en basit şekilde yönetmek istiyor. Biz de müşterilerimizin bu beklentilerini karşılama hedefimiz kapsamında global olarak Mart 2014’te “İleriyi Düşün” – Think Forward stratejimizin lansmanını yaptık. Bu paralelde, Türkiye’de de teknolojik süreçlerimize yoğun olarak yatırım yapıyoruz. Tabii burada neye yatırım yaptığınız; dolayısıyla da doğru inovasyonları hayata geçirebilmeniz çok önemli. Bu yüzden globalden başlayıp hem tüm çalışanlarımıza hem de ülkemizdeki finansal teknoloji girişimcilerine uzanan çok etkili bir inovasyon ekosistemi yarattık”
diye konuştu. 
“ING Asistan ile ING dünyasına yazılım ihracatımıza yeni bir halka eklemek istiyoruz”
Barbaros Uygun, ING Asistan’ın günlük finansal işlemlerde bir hatırlatıcı olmanın ötesine geçerek aksiyon alması, kullanıcı yerine işlemleri gerçekleştirebilmesi ve sonucuyla ilgili bilgi vermesi ile fark yarattığını belirterek, yeni uygulamanın ING Grubu ülkelerine hizmet ihraç etme yaklaşımlarının önemli bir unsuru olduğu söyledi.
Barbaros Uygun,Müşterilerimize inovasyon temelli kolay ve zahmetsiz bankacılık deneyimi yaşatmak üzere yaptığımız bu çalışmanın bizi heyecanlandıran bir diğer yanı ise Türkiye’de geliştirdiğimiz uygulamayı ING dünyasına ihraç etme hedefimiz. Halihazırda ING ülkelerine yazılım ihraç ediyoruz. ING Avusturya’nın mobil bankacılık yazılımı ve bakım süreçlerinin tamamı Türkiye’de yapılıyor. İspanya’da uygulanmaya başlanan TWYP uygulaması ParaMara modeliyle geliştirildi. ING Bank Türkiye, ING Grubu ATM yazılımlarını yapan takımda büyük rol üstleniyor. Şimdi ING Asistan ile bu zincire yeni bir halka ekliyoruz” diye konuştu.
Mobil bankacılık kullanıcı sayısı 4 ayda %21 arttı
Kolay ve zahmetsiz bankacılık için teknolojinin tüm süreçlerinin ana odağında olduğunun altını çizen Barbaros Uygun, son 4 yılda şube dışı kanallara ve teknolojik alt yapıya çok fazla yatırım yaptıklarını vurguladı. Bu paralelde, 550 bin aktif kullanıcıya ulaşan ING Mobil’in kısa süre önce yenilenerek daha kullanıcı dostu hale getirildiğini belirtererek kullanım verilerine ilişkin şu bilgileri paylaştı:
“ING Bank müşterilerinin yaklaşık %26’sı dijital bankacılık hizmetlerinden faydalanıyor. Üstelik mobil bankacılık kullanan müşterilerimizin dijital kanalları kullanan toplam aktif müşteriler içindeki payı %90’a ulaşmış durumda. Mobile ve dijitale yönelmekle doğru bir adım attığımızı gösteren en önemli işaretlerden biri ise mobil bankacılık kullanıcı sayımızdaki hızlı artış. Nisan sonu itibariyle 550 bin olan mobil bankacılık kullanıcısayımız, 2016 yılsonuna göre %21’lik bir artış gösterdi.”