Performan gerekçesiyle işten çıkartmaların büyük çapta yargıdan dönmesi bankaların  akıl almaz bir yönteme başvurmalarına neden oldu. İşte yok artık denilecek ahlaksız yöntem:
Ayşe S, 11 yıllık bankacı. Bankası zorunlu tuttuğu müşteri ziyaretini son üç aydır yapmaya çalışır.
Bir sabah gelen elektronik posta ile büyük şaşkınlık yaşar.  Email de, “10 Kasım-10 ocak tarihleri arasında şube dışı görüşme olarak bildirilen ziyaret kayıtlarında yapılan memnuniyet araması kapsamında aşağıda kayda konu görüşmenin gerçekleşmediği bilgisi verilmiştir.
Bu konuda gerekli savunmanızı yapmanız gerekmektedir. Not: Müşteriler ile memnuniyet aramalarında verndikleri geri bildirimler ile ilgili iletişime geçilmesi kesinlikle yasaktır”
Ayşe S, müşterinin neden görüşmedik dediğini anlamamış ancak bankası tarafından kesin bir ifade ile araması yasaklandığından nedenini öğrenememiştir.
Aynı olay aynı bankanın farklı bölgelerindeki N.T, K.M ve C.D’nin de başına gelir. 
Banka bu olayı yaşayan personelerini  iş kanunun 25 maddesine göre banka etiğine aykırı hareket ettiği gerekçesiyle iş aktini fesh eder.
Bu uygulama ile kaç personelin iş akti fesh edildi bilinmiyor ancak, bir bankanın başlattığı bu uygulamanın diğer bankalar tarafından da “performans nedeniyle işten çıkartılmalara bir alternatif olarak”kullanılabileceği öne sürülüyor.