Bankalar şubede personel istihtamı yerine  telefon ve  sokaklarda direkt satışı tercih etmeye başladı.  Ban­ka­cı­la­rın sa­tış ama­cıy­la ulaş­tı­ğı müş­te­ri sa­yı­sıyüz­de 53,15 ar­ta­rak 4 mil­yon 865 bin 567’den 7 mil­yon 451 bin 688’e çık­tı. Bu sayısın yıl sonuna kadar 25 milyona ulaşması bekleniyor.
 
Türkiye genelinde 34 mevduat bankasının 11 bin 160 şubesi bulunuyor. Bu şubelerde çalışan sayısı ise 2001 bin kişi. Bankalar son 6 ay içerisinde yaklaşık 70 şubesini ya kapattı ya da birleşme kararı aldı. Sadece son bir ay içerisinde 1800 bankacı sektördeki işinden ayrıldı veya kovuldu. Ancak buna rağmen bankaların  personel sirkülasyonu sürüyor.
Türkiye Bankalar Birliği verilerine göre, bankalar  şube bankacılığından telefon ve direkt satış yöntemine kaymaya başladılar. Bunun en büyük işareti olarak neredeyse herkesin cebine gelen “kredin hazır” telefonları oldu. Bankalar asgari ücret artı  yaptığı satış kadar prim verdiği personel ile telefon satışına yöneldi.
Bankacıların satış amacıyla ulaştığı müşteri sayısı yılın ilk 3 ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 53,15 artarak 4 milyon 865 bin 567’den 7 milyon 451 bin 688’e çıktı. Bu müşterilerin yüzde 60’ına ulaşıldı. Yapılan görüşmelerin ortalama konuşma süreleri ise 138 saniye oldu.
Bankaların telefonla ulaştığı müşteri sayısının yıl sonuna kadar 25 milyona ulaşması bekleniyor
Facebook