Şube içinde bir bankacının 5 dk da neler yapabildiğini okuduk . Birde diğer hallere bakalım.İşte paylaşım rekoru kıran Türk Bankacısı’nın dışardaki halleri:
BİR BANKACI TARAFINDAN ANLATILAN MÜTHİŞ YAZI:

Yeni mezunsunuz .Sınavlar açılır kazanırsınız bu sınavları ve mülakata çağırırlar.
”Gel güzelim, hiç acımayacak” diyerek hayırlı olsun işe alındınız derler ve başlarsın .
Tek şey öğrenmişsindir ‘pazarlamada olursam kariyer yaparım’ ve pazarlama serüveni başlar .
Önce şube içinde bir güzel dayak yersin işi öğrenirsin.
Şube dışı saha satışına da çıkıyorsun bi ton at hırsızı ve tokatçı müşteriler arasından bankaya sağlam ve temiz müşteri kazandırmaya çalışırsın.
Pos vereyim, kredi vereyim, işyeri sigortan varmı?
Kredi kartı vereyim ,müşteri çekin varsa tahsile alayım vallahi masraf almam.Hesap işletim ücreti yok kredi tahsis ücreti yok (vallahi yalan )Mevduat varmı ,Kaç personel var maaş ödemelerini bize ver gözünü seveyim abi şuranı seveyim abi buranı seveyim abi hedefim var abi.
Dışardaki koca gün böyle geçer.
Şubeye dönersin 1 kredi kartı başvurusu bir pos başvurusu alabilmişsen senden mutlusu yok gözler ışıldar ve hemen müdüre raporu verirsin . Aaaa oda ne koca gün bunlar içinmi dolaştın diyen teşekkür etmeyi çok gören müdürle karşılaşırsın ve o günün zehir olur.
Halbuki eline sağlık koçum yarın daha güzel işler çıkartırsın dese emin ol her gün çok daha güzel işler çıkartır bankacı .
Genel müdürlük tarafında ise Sözde ABD de eğitim almış üniversite mezunu apartmandan bozma okullarda okumuş bankacılığı bilmez analitik düşünceleri olduğuna inanılan iş bilmez bir kez sahaya inmeyen müşteri profilinden anlamayan çoluk çocuk yöneticiler emirler yağdırır.(kendilerini OXFORD mezunu falan sanırlar ) Düşünürsün istifamı etsem diye ama bir anda aklına gelir konut kredi borcum var yada tüketici kredisi ödüyorum istifa edemem bunu böyle çekeceğim yerimde olmak isteyen o kadar insan varki ,maaşımı zamanında alıyorum patron bugün maaş yok haftaya vereyim demiyor .
Çalışmak istiyorsun çok şey istemiyorsun maaşına zam vermezler sesin çıkmaz sadece huzur istiyorsun.Derin nefes alıyorsun yeterki huzur ver insan gibi çalışayım verimli olayım diyorsun. Akşam evin yolunu tutarsın mahallene gelirsin ama halen bankacılık devam eder .
Tanıdıklar Sorarlar fon nasıl mevduat faizi kaç kredi faiz oranların ne? bendendemi masraf alacaksın sigorta mecburmu ? hee babamın çiftliği orası masraf almıyorum hatta faizde almıyorum ne olacakki.zar zor eve atarsın kendini .Hele bayansan evdede iş başlar.yemekti ,bulaşıktı temizlikti gece saat 11 olur az dinleneyim derken olduğun yerde sızarsın bankacı olmak, dışarıdan güzel görünen bir meslektir. Hangi bankacıya sorsan ”aman sakın ha sakın bulaşma, aklın varsa git başka işe gir” der .
Bunu diyenler de bankacılıktan emekli olur.tavsiye edilmez ama gireninde çıkmak istemediği bir meslektir bankacılık. Hayaller kurarsınız istifa edeyim, garson olayım, az param çok huzurum olsun dersiniz. Yapamazsınız!
Her gün ayaklarınız geriye gitse de günler,aylar ,yıllar birbirini kovalar. ya bu işe devam edip ruh hastası olursunuz.
Antideprsanlarla ayakta durursunuz . Ya da duyarsızlaşırsınız. başka yolu yok bu işe devam etmenin. üzerindeki satış baskısı ile sabahın köründe işe gelip akşam 8’e kadar çalışan, sürekli azarı işiten,kurumu memnun edemeyen altı üstü az para ile çok iş yapan bir personeldir bankacı.
Bankanızın Vizyonunu ve Misyonunu ezbere biliyormusunuz ?
Facebook